[ Navigáció ]

I.
II.
III.
IV.
V.
VI.
VII.
VIII.
IX.
X.
XI.
XII.
XIII.
XIV.

 
[ Kiegészítő tájékoztatás minden Intézmény részére a 2003. évi költségvetés tervezéséhez ]
   
 

Kiegészítő tájékoztatás minden Intézmény részére a 2003. évi költségvetés tervezéséhez

A költségvetési intézmények 2003. évi költségvetésének eredeti kiadási és bevételi előirányzatainak kiszámítására a mellékelt csoport-és időbeosztás szerint, az NGSZ oktatási termében kerül sor, a korábban kiadott tervezési javaslat és a jelen kiegészítő tájékoztatás szerint történő előkészítő munkálatok alapján.

1. Az egyes intézmények 2003. évi költségvetésének összeállítása a korábbi évekhez hasonló módon, a 2002. decemberi, előzetesen lezárt könyvelési adatok alapján, a 2002. év során alkalmazott, Főnix elemi költségvetési beszámoló-űrlapok alkalmazásával történik.

2. Minden intézmény 2003. január 15-17. között kézhez kapja a könyvelési adatokból konvertált, 2002. teljes évi teljesítési adatokat tartalmazó beszámoló-űrlapokat. A beszámoló-űrlapokon szereplő, eredeti előirányzatok és az éves teljesítési adatok alapján az intézményeknek el kell végezniük azokat az előirányzat-korrekciókat és tervezési számításokat amelyekről a 2003. január 10-én közreadott tervezési javaslat részletes leírást tartalmazott.

3.   Ezzel párhuzamosan számítógépes eljárás útján elkészülnek a központi számítások is. Központilag kerülnek kiszámításra a 2003. évi önkormányzati támogatásból finanszírozandó:

  • rendszeres személyi juttatás - illetménykeret (az intézmények által szolgáltatott bér-és munkaügyi adatok alapján)
  • személyi juttatás körébe tartozó céltámogatások
  • túlóra számított álláshelyre eső személyi juttatás
  • korrigált bázis egyéb bér
  • munkaadókat terhelő járulékok
  • energia-költségek,
  • felhasználási kötöttségű normatív állami hozzájárulások
  • eredeti előirányzatai, valamint a 2002. évi eredeti, dologi, felújítási és felhalmozási kiadási előirányzatok
  • az energia és kapcsolódó Áfával,
  • a nevelési-oktatási intézményeknél a vásárolt élelmezéssel, a kapcsolódó rezsivel, és Áfával,
  • a felhasználási kötöttségű normatív állami hozzájárulásokkal,
  • egyedi céltámogatásokkal,
  • felújítási és felhalmozási kiadásokkal
  • valamint a nevelési-oktatási intézmények 3-as előirányzatkódján ( NGSZ hatáskörbe tartozó bevételi előirányzatok) szereplő összegekkel korrigált (csökkentett) bázis-előirányzatok.

4.   A 3. pontban elvégzett központi számítások eredménye az erre a célra előkészített, az 1. pontban említett Főnix elemi költségvetési űrlapok javasolt korrekció és javasolt 2003. évi eredeti előirányzat oszlopok megfelelő soraiban feltüntetésre kerül. Az így előkészített tervezési űrlapok adatainak egyeztetésére, valamint az intézmények által készített alábbiakban részletezendő további adatkorrekciók végrehajtására a helyszínen, az NGSZ munkatársaival való egyeztetés, valamint adatrögzítés útján kerül sor.

5. Az intézményeknek a mellékelt csoport- és időbeosztás szerinti adatfeldolgozásra magukkal kell hozniuk a 2003. január 10-én közreadott tervezési javaslat

  • I/18. pontjában említett előzetes kontroll számításokat (pl. személyi juttatás céltámogatásokra, egyéb bérekre vonatkozó számítások),
  • II./1. pontjában megjelölt kötelezettségvállalás-felméréseket,
  • II/3.-4-5. pontjában meghatározott korrekciós számításokat
  • II/6. pontjában meghatározott, nem személyi juttatás jellegű, 2003. évi egyedi céltámogatási igényeket, kiemelt előirányzat, ezen belül alap-és Áfa kiadás szintjére megbontva, indokolással alátámasztva. A céltámogatás-igénylések egy példányát, az intézményvezető aláírásával és bélyegzővel hitelesítve az adatfeldolgozás alkalmával be kell csatolni.
  • II.8. pontjában meghatározott előzetes számításokat. A nevelési-oktatási intézményeknek a számítást három részre kell bontaniuk. Az első számításban meg kell határozni a Gyvt. 148 § (5) bekezdésének hatálya alá nem tartozó ellátottak és az alkalmazottak körére külön-külön

a)   a tervezett élelmezési napok számát,

b) az éves szintre kiszámított élelmezési adagok számát reggeli, tízórai, ebéd, uzsonna, vacsora bontásban,

c)   az éves szintre számított étkezésekhez kapcsolódó alaptevékenységi bevételek (intézményi ellátási díjak és alkalmazottak térítései alap és Áfa bontásban).

A második számításban meg kell határozni a Gyvt. 148 § (5) bekezdésének hatálya alá tartozó ellátottak körére

a)    az ellátottak számát jogosultságonkénti csoportonként - Gyvt. 148.§ (5) bekezdése szerinti bontásban,

a)   a tervezett élelmezési napok számát,

b) az éves szintre kiszámított élelmezési adagok számát reggeli, tízórai, ebéd, uzsonna, vacsora bontásban,

c)   az éves szintre számított étkezésekhez kapcsolódó alap tevékenységi bevételeket jogosultságonkénti csoportonként és összesen, intézményi ellátási díjak alap és Áfa bontásban.

d) az éves várható normatív díjkedvezmény mértékét jogosultságonkénti csoportonként és összesen, alap és Áfa bontásban.

A harmadik számításban meg kell határozni a Gyvt. 2003. szeptember 1-jétől hatályba lépő 148.§ (6) bekezdésének hatálya alá tartozó ellátottak körére a Gyvt. 148.§ (5) bekezdésében foglaltak szerint már éves szintre kiszámított és a hatályba lépő rendelkezés értelmében további díjkedvezményre jogosító ellátottakra eső, szeptembertől decemberig felmerülő többlettámogatási igényt. A számításban fel kell tüntetni a jogosultsági körbe tartozó

a)    az ellátottak számát,

b)   a tervezett élelmezési napok számát,

c)    a szeptember-december hónapokra kiszámított élelmezési adagok számát reggeli, tízórai, ebéd, uzsonna, vacsora bontásban,

a)   a szeptember-december hónapokra kiszámított várható normatív díjkedvezmény növekedés összegét (alap és áfa)

A három számítás együttes eredménye fogja kiadni az intézmény alaptevékenységi bevételei közül az intézményi ellátási díjakat és az alkalmazottak térítéseit, a vásárolt élelmezés és a kapcsolódó Áfa- kiadási előirányzatát, ezen belül pedig a normatív díjtámogatás összegét. A számítások ellenőrzése és egyeztetése az adatfeldolgozás alkalmával az NGSZ-ben történik. A 3-as előirányzatkódhoz kapcsolódó vendégétkeztetés bevételeinek és kiadásainak 2003. évi előirányzata központilag kerül megállapításra a 2002. évi tényadat alapján.

Az élelmezéshez kapcsolódó intézményi számítások egy példányát (a szociális intézmények esetében is) az intézmény vezetőjének aláírásával és bélyegzővel hitelesítve az adatfeldolgozás alkalmával be kell csatolni.

  • II.12. pontjában meghatározott adattartalommal az intézményi felújítási, beruházási igényeket. Az igénylés egy példányát az intézmény vezetőjének aláírásával és bélyegzővel hitelesítve az adatfeldolgozás alkalmával be kell csatolni.
  • III.1. a-f. pontjában leírt bevételek és a kapcsolódó kiadások 2003. évi tervezetét. A bevételek és kiadások 2003. évi tervezetének egy példányát, az intézményvezető aláírásával és bélyegzővel hitelesítve az adatfeldolgozás alkalmával be kell csatolni. Amennyiben egy adott intézményben 2002. évben olyan rendkívüli, egyszeri jellegű bevétel realizálódott, amely 2003. évben várhatóan nem fog megismétlődni, a tényleges teljesítés szerinti tervezési kötelezettség alól a felügyeleti szervnek címzetten, írásban felmentést kell kérni, indokolással alátámasztva. A felmentési kérelem egy példányát az intézményvezető aláírásával és bélyegzővel hitelesítve az adatfeldolgozás alkalmával be kell csatolni.

6. A 2003. évi költségvetési évtől kezdődően várhatóan a nevelési-oktatási intézmények fognak rendelkezni az intézményüzemeltetési és fenntartási kiadási előirányzatok felett is, kivéve az alábbi előirányzatokat:

a)   az intézményi ellátási díjak és alkalmazottak térítései bevételek,

b) a vásárolt élelmezés (a Gyvt. 148.§ (5) és(6) bekezdése szerinti normatív díjtámogatás kivételével), továbbá a támogatásból fedezett

c)   élelmezési rezsitérítés,

d) energia-szolgáltatások,

e)   az intézményi felújítási és beruházási kiadások,

f)    az a)-e) pontokhoz kapcsolódó Áfa bevételek és kiadások.

A várható változás miatt a nevelési-oktatási intézmények részére a 2-3-as előirányzat-kód szerinti beszámoló-űrlapokon szereplő, korrigált eredeti előirányzatai - a felsorolt kivételektől eltekintve - központilag átírásra kerülnek a 0-1-es előirányzat-kód szerinti beszámoló-űrlapok megfelelő soraiba, 2003. évi javasolt előirányzatként. Ennek eredményeként az egyes intézmények 0-ás előirányzat-kód szerinti korrigált bázis előirányzatai 2003-ban e tételekkel megnövekednek, míg az NGSZ 2-es előirányzat-kód szerinti korrigált bázis előirányzatai ugyanezen tételekkel csökkennek.

7. Várhatóan lehetőség nyílik arra is, hogy amennyiben egy adott nevelési-oktatási intézmény úgy dönt, hogy a 6. pontban tételesen felsorolt előirányzatokon kívül más, eddig az NGSZ rendelkezési jogkörébe tartozó kiadási előirányzatok közül bármelyiket 2003.évben is az NGSZ rendelkezési jogkörébe tartozóan kívánja felhasználni, az erre vonatkozó - a kiadási előirányzat megnevezését és tervezett összegét is tartalmazó - írásbeli nyilatkozatát 2003. január 28-áig a Gazdasági Alpolgármester részére kell eljuttatnia. (pl. ha egy intézmény 2003-ban is az NGSZ-szel, az NGSZ által részére rendelkezésre tartott előirányzat terhére kívánja beszereztetni a papírt, írószert, vagy tisztítószereket, vagy más intézményüzemeltetést, fenntartást szolgáló készletet, eszközt, úgy erről írásos nyilatkozatot kell adnia, amely egész évre érvényes). A nyilatkozatot tevő intézmény 0-ás előirányzatkódon javasolt kiadási előirányzata értelemszerűen a nyilatkozatban szereplő összeggel csökken, míg az NGSZ-é a 2-es előirányzatkódon megnövekszik.

8. A szociális, közművelődési és kulturális intézmények 2003. évi költségvetési előirányzatai - az előző évekhez hasonlóan - feladatonként, a Szegedi Nemzeti Színház és Szabadtéri Játékok, valamint a Kövér Béla Bábszínház esetében az önkormányzati támogatásból tervezett kiadások forrásonként is lebontandók, az alábbi javasolt eljárás szerint:

a)   meg kell határozni az intézmény 2003. évi feladattervét szakfeladatonként, majd feladatonként, (mivel egy feladat több szakfeladaton is szerepelhet) illetve produkciónként (rendezvénytípusonként),

b) meg kell határozni szakfeladatonként, majd feladatonként, illetve produkciónként (rendezvénytípusonként) a várható ellátottak, illetve látogatók, nézők számát,

c)   meg kell határozni a szakfeladatonként, majd feladatonként, illetve produkciónként (rendezvénytípusonként) várható éves bevételek összegét jogcímenként, (ideértve az átvett pénzeszközöket is) és a bevételekből tervezett kiadásokat,

d) meg kell határozni az egyes produkciók, rendezvények előadás-számát,

e)   az általános szabályok szerint ki kell számítani a támogatásból tervezett korrigált bázis-előirányzatokat (ideértve a 2003. évi céltámogatásokat is) majd azokat kiemelt előirányzatokra összesítve, fel kell osztani az egyes szakfeladatokra, majd feladatokra, produkciókra (rendezvényekre). Tekintettel arra, hogy a központilag kiszámítandó személyi juttatási és a kapcsolódó munkaadókat terhelő járulékok előirányzatait az intézmények a helyszínen fogják megismerni, a számítások pontosítása miatt várhatóan kétfordulós lesz a tervezési folyamat.

f)    A Szegedi Nemzeti Színház és Szabadtéri Játékok és a Kövér Béla Bábszínház a 2002. évi, önkormányzati támogatásból jóváhagyott bázis előirányzatait meg kell hogy emelje az átvett pénzeszközként tervezett, de ténylegesen állami támogatásként, év közben jóváhagyott támogatásokra eső előirányzatokkal.

g)   A két, f) pontban említett művészeti intézmény a 2003. évi, önkormányzati támogatásból tervezett kiadási előirányzatait meg kell, hogy bontsa: a Magyar Köztársaság 2003. évi költségvetéséről szóló 2002.évi LXII. törvény 7.sz. mellékletében a) és c) pontjában meghatározott állami támogatásra, a Szegedi Nemzeti Színház további 200 millió Ft-ot a hivatkozott törvény 7. melléklet b) pontjában meghatározott művészeti tevékenység kiadásaihoz való hozzájárulás címén év közben megállapítandó állami támogatásra, 30 millió Ft-ot a hivatkozott törvény 7.melléklet e) pontjában meghatározott, színházak szabadtéri támogatása címén év közben megállapítandó támogatásra, a Kövér Béla Bábszínház további 10 millió Ft-ot a hivatkozott törvény 7.sz.melléklet d) pontjában meghatározott, bábszínházak művészeti tevékenységének támogatása címén év közben megállapítandó állami támogatásra (forrásanalitika).

h)   Az f) és g) pont szerint forrásonként megbontott, az intézmény szempontjából összességében önkormányzati támogatásnak minősülő forrásból finanszírozott kiadási előirányzatok pontosítására a kiegészítő állami támogatásokról szóló értesítést követően, év közben fog sor kerülni.

i)     A feladat-és forrásbontásokat is tartalmazó számítások egy példányát, az intézményvezető aláírásával és bélyegzővel hitelesítve az adatfeldolgozás alkalmával csatolni kell.

9. Az intézmények és az NGSZ munkatársai által közösen végzett számítógépes adatfeldolgozás eredményeként kiszámított, 2003. évi intézményi előirányzatokat tartalmazó, kitöltött űrlapok és segédtáblák az adatfeldolgozás befejezését követően az NGSZ-ben kinyomtatásra kerülnek, melyek egy példányát az intézmények munkatársai az adott intézmény vezetőjével történő ellenőrzés és egyeztetés céljából kézhez kapják. Adatjavításokra, pontosításokra délutánonként, illetőleg hét végén, telefonon történő időpont-egyeztetést követően lesz lehetőség.

10. Az intézményvezetők által - aláírásukkal és bélyegzővel hitelesített előzetesen költségvetési űrlapok és segédtáblák - alapján megállapított kiemelt költségvetési előirányzatok kerülnek előterjesztésre az önkormányzat 2003. évi költségvetési rendelet-tervezetében.

A PM által később kiadásra kerülő, 2003. évi elemi költségvetési nyomtatványok Főnix-rendszerbe illesztett űrlapjainak és a kapcsolódó K-11 program kitöltésére, ezzel együtt a 2003. évi elemi költségvetési szintű részelőirányzatok végleges meghatározására a közgyűlés jóváhagyó döntését követően, a később kiközlendő csoport-és időpontbeosztás szerint kerül sor.

 

[ Copyright ]
© Copyright 1997-2005 PRNT
Az oldalak, a bennük megjelenő összes információ és anyag, illetve elrendezésük szerzői joga a PRNT tulajdona.