[ Navigáció ]

I.
II.
III.
IV.
V.
VI.
VII.
VIII.
IX.
X.
XI.
XII.
XIII.
XIV.

 
[ Javaslat minden Intézmény részére a 2003. évi költségvetés tervezéséhez ]
   
 

Javaslat minden Intézmény részére a 2003. évi költségvetés tervezéséhez

Szeged Megyei Jogú Város Közgyűlése a 2002. december 13-án tartott ülésén hozott 1045/2002.(XII.13.) Kgy. sz. határozatával jóváhagyta Szeged Város 2003.évi költségvetési koncepcióját. Az önkormányzati finanszírozású költségvetési szervek előirányzatainak tervezési elveit a határozat II. része tartalmazza.

A Magyar Köztársaság 2003.évi költségvetéséről szóló 2002. évi LXII. törvény a Magyar Közlöny 2002.évi 163-as számában jelent meg, a kihirdetés napja:2002.december 26.(2003.január első hetében már hozzáférhetővé vált.)

A Magyar Közlöny 2002. évi 164.szám II. kötetében (2002.december 27.) megjelent a 306/2002.(XII.27.) sz. Korm. rendelet, amely Az államháztartás működési rendjéről szóló, - többször módosított - 217/1998.(XII.30.) sz. Kormányrendeletet (Ámr.), és a 307/2002.(XII.27) sz. Korm. rendelet, amely az államháztartás szervezetei beszámolási és könyvvezetési kötelezettségeinek sajátosságairól szóló 249/2000.(XII.24.) sz. Kormányrendeletet módosította.

2003. január 15-étől kezdődik az önkormányzati intézmények 2003. évi költségvetésének összeállításához szükséges részletes adatfelmérés és adategyeztetés, valamint a tervezési tevékenység a költségvetési koncepció, a költségvetési törvény és a módosított Ámr. alapján.

Általános elv, hogy a Közgyűlés által jóváhagyott szervezeti változások áthúzódó hatásait az előirányzatok tervezésénél figyelembe kell venni. A személyi juttatások és a munkaadókat terhelő járulékok tervezésével kapcsolatosan ez a szempont elsődlegesen a Közgazdasági Iroda munkatársait érinti, a dologi és egyéb kiadások vonatkozásában azonban az intézményekre is hárulnak korrekciós feladatok.

A felhasználási kötöttségű normatív állami támogatások összegét a költségvetési törvényben meghatározott céloknak megfelelően a Közgazdasági Iroda számítja ki.

A fentiek figyelembe vételével az alábbiak szerint történik az intézményi adatszolgáltatás és adategyeztetés:

I. Létszám-és személyi juttatások, valamint a munkaadókat terhelő járulékok előirányzatainak tervezése:

1.   A 2002.december 31-ei állapotnak megfelelő bér-és munkaügyi nyilvántartást le kell zárni. A szociális ágazatnál 2002. december 1-jétől jóváhagyott engedélyezett létszámváltozásokat a lezárt adatoknak tartalmazniuk kell vagy üres állás, vagy betöltött állás formájában. Az engedélyezett álláshelyeknek minden intézmény esetében meg kell egyeznie az önkormányzat költségvetési rendeletének 7.sz. módosításában közzétett, 2002. december 31-én érvényes, engedélyezett létszámokkal. Ahol saját bevétel terhére engedélyezett létszám is szerepel, ott e létszámmal korrigálva kell vizsgálni az egyezőséget. 2.   A december 31-én kimutatott üres állásokon nyilvántartott bérek meg kell egyezzenek az adott álláshelyen nyilvántartott fizetési osztálynak és fokozatnak megfelelő, Kjt. szerint bérrel, valamint tartalmazniuk kell mindazon egyéb kötelező bérelemeket is, amelyek az álláshely betöltésekor tartós kötelezettségként terhelik az intézményt (pl. további szakképzettség miatti illetményrész, Kjt. szerinti kötelező pótlék).

3.   Az adatok teljessége és valódiságának biztosítása érdekében az adatok végleges lezárása és az adatszolgáltatás teljesítése előtt mindenképpen szükséges teljes körűen felülvizsgálni a 2002.december 31-ei állapotnak megfelelő adatokat, különös tekintettel a tervezendő finanszírozást befolyásoló:

  • fizetési osztály
  • fizetési fokozat
  • munkaidő szerinti szorzó,
  • illetménye szerint pedagógus (I, N)
  • további szakképesítés miatti szorzó,
  • garantált illetmény feletti illetményrész
  • Kjt. szerint kötelező pótlékok összesen,
  • jogviszonykód
  • egyéb adható pótlékok összesen
  • szakfeladatkód
  • soros előlépés dátuma
  • jubileumi jutalomra jogosító idő kezdete

adatok helyességét.

4.   Tekintettel arra, hogy az egyéb adható pótlékok, a kereset-kiegészítés, és az illetménykiegészítés nem kötelező bérelemek, azok önkormányzati finanszírozására csak akkor kerülhet sor, ha az intézmény vezetője írásos nyilatkozattal igazolja, hogy ezek fedezetét az egyéb személyi juttatási előirányzatból a korábbi években végleges átcsoportosítás útján biztosította, illetőleg e bértételek fedezetét közgyűlési határozat biztosította (pl. gazdasági dolgozók külön juttatása) vagy nem kötelező pótlék esetében annak megállapítására 1999. január 1-jét megelőzően került sor. A nyilatkozatnak tartalmaznia kell az átcsoportosítás évét, és az átcsoportosított összeget is, vagy a közgyűlési határozat számát és a megállapított összeget, illetőleg, amennyiben a nem kötelező pótlék megállapítására 1999. január 1-jét megelőzően került sor e tényt és az így megállapított nem kötelező pótlék havi összegét. A kiemelkedő munkavégzésért járó kereset-kiegészítés összege automatikusan kerül megállapításra, ezért e jogcímre vonatkozóan nincs szükség intézményvezetői nyilatkozatra.

5.   A szociális intézményekben ápoló-gondozó munkakörben foglalkoztatottak, járulékot is magában foglaló havi 10.922.-Ft/fő keresetnövelésére biztosított keret további fenntartása érdekében az érintett intézmények készítsenek tételes kimutatást azokról a dolgozókról, akiknek e keresetnövelést a garantált illetmény feletti illetményrészként, kereset-kiegészítésként, nem rendszeres pótlékként, vagy illetménykiegészítésként biztosították. A kimutatásnak tartalmaznia kell az érintett dolgozó nevét, munkakörét, a felsorolt jogcímeken, vagy azok egyikén nyilvántartott, a december 31-én érvényes havi keresetnövelés összegét. Amennyiben a keresetnövelést nem rendszeres bérként állapította meg az intézmény vezetője, és így az adatbázisban nem szerepel, úgy külön kimutatást kell készíteni, amelynek tartalmaznia kell a keresetnövelésben érintett közalkalmazottak nevét, munkaidő szerinti szorzóját, munkakörét, és a keretnövelés jogcímét (elvileg nem lehet ilyen). A kimutatás egy példányát az intézmény vezetőjének aláírásával és bélyegzővel ellátva az adatszolgáltatás alkalmával be kell csatolni.

6.   Közgyűlés által jóváhagyott, 2003. január 1-jén hatályba lépő egyéb létszám-csökkentéseket és létszám-növekedéseket az adatszolgáltatás nem tartalmazhatja, e tételeket a közgyűlési határozatok alapján a Közgazdasági Iroda munkatársai számítják ki!

7.   A lemezre mentett bér-és munkaügyi adatállományokat az adatkezelők az NGSZ oktatási termében személyesen olvassák be és egyeztetik a felügyeleti szerv által előkészített létszámadatokkal, az NGSZ munkatársainak segítségével. A beolvasások intézményenkénti időpontját a mellékelt idő-és csoportbeosztás tartalmazza.

8.   A floppyn történő adatszolgáltatás adatainak helyszíni ellenőrzési menete: Az intézmények munkatársai a 2002. december 31-ei állapotnak megfelelően lezárt adatállományból elvégzik és kinyomtatják a mellékelt minták szerinti kigyűjtéseket és azok egy példányát az intézmény vezetőjének aláírásával és bélyegzővel hitelesítve az adatszolgáltatás alkalmával becsatolják. Az NGSZ-ben történő adatbeolvasás alkalmával az intézmények munkatársai a beolvasott adatállományból ismét elvégzik ugyanazon kigyűjtéseket, összevetik az intézményvezető által hitelesített kigyűjtésekkel és egyezőség esetén a kinyomtatott listákat „Az eredetivel egyezik” szöveg felvezetésével, aláírásukkal és bélyegzővel hitelesítik, ezért az adatkezelők bélyegzőt is vigyenek magukkal.

9.   A jogszabályban előírtak alapján fizetendő és céltámogatásként tervezendő műszakpótlékok jogcímeit, a műszakpótlékban részesülők munkakörét és létszámát (jogcímenként, munkakörönként, teljes munkaidőre átszámítva) valamint az igényelt céltámogatást havi, és éves szintre tervezett összegeit (csak a személyi juttatást) külön lapon, indokolással alátámasztva a bér-és munkaügyi adatbeolvasás alkalmával be kell csatolni.

10. A 2003. évben esedékes jubileumi jutalmakról tételes kimutatást kell készíteni, amely tartalmazza a jubileumi jutalomra jogosult nevét, a jubileumi jutalom esedékességi időpontját és összegét, valamint külön a kapcsolódó, munkaadókat terhelő járulékok összegét is. A kimutatás egy példányát az intézmény vezetőjének aláírásával és bélyegzővel ellátva az adatszolgáltatás alkalmával be kell csatolni.

11. Az intézménynél tervbe vett, állami támogatási igénylésbe be nem számítható (nem létszámcsökkentéssel járó) felmentésekkel (pl. nyugdíjazás) kapcsolatosan esetlegesen felmerülő felmentési illetmény és végkielégítés kifizetéséhez biztosítandó céltámogatás igényléséhez tételes kimutatást kell készíteni, amely tartalmazza a felmentésre tervezett közalkalmazott nevét, a tervezett felmentés jogcímét, és időpontját, a felmentési illetmény, a végkielégítés és a kapcsolódó munkaadókat terhelő járulék összegét. A kimutatás egy példányát az intézmény vezetőjének aláírásával és bélyegzővel ellátva az adatszolgáltatás alkalmával be kell csatolni.

12. A Szimfonikus Zenekar készítsen külön számítást arra, hogy a Szegedi Nemzeti Színháznak nyújtandó szolgálatszámok miatt a kiszámítandó illetménykeretet milyen összeggel/vagy %-kal szükséges korrigálni. E számítás egy példányát intézményvezetői aláírással és bélyegzővel hitelesítve az adatbeolvasás alkalmával be kell csatolni.

13. A fentieken túlmenő, az intézmények részéről felmerülő, jogszabályi előírások alapján 2003. január 1-jétől, vagy azt követően esedékessé váló rendkívüli előlépésekkel, átsorolásokkal összefüggő esetleges többletigényeket a mellékelt adatlap értelemszerű kitöltésével, szöveges indokolással alátámasztva kell kiszámítani. A kimutatás egy példányát az intézmény vezetőjének aláírásával és bélyegzővel ellátva az adatszolgáltatás alkalmával be kell csatolni.

14. Az intézménynél 2003-ban szükségessé váló, egyéb egyedi, személyi juttatást érintő céltámogatás igényléséhez külön kimutatást kell készíteni, amely tartalmazza a céltámogatás jogcímét, összegét, a kapcsolódó munkaadókat terhelő járulékok összegét és a céltámogatás részletes indokolását (pl. nemzetiségi kisebbségi, roma oktatáshoz, neveléshez igénylendő céltámogatás, szociális gondozói díj, stb.).

15. Az intézmény által elvégzett számítógépes adatszolgáltatást (ezen belül az engedélyezett pedagógus és nem pedagógus álláshelyeket), az intézmények által benyújtott kimutatásokat és a céltámogatások igénylését, indokoltságát a Közgazdasági Iroda munkatársai ellenőrzik. 

16. Az önkormányzati támogatásból finanszírozandó, a fentiek figyelembe vételével megállapítandó rendszeres személyi juttatások és egyéb bérek, a túlóra számított álláshelyekre eső személyi juttatások és a kapcsolódó munkaadókat terhelő járulékok (ideértve a pedagógus továbbképzéssel, szakképzéssel, illetőleg a szociális továbbképzéssel és szakvizsgával kapcsolatos céltámogatásokat is) 2003. évi előirányzatainak kiszámítása központilag történik.

17. A 2002. szeptember 1-jei bérfejlesztéskor, vagy azt követően, 2002. december 31-ig garantált illetmény feletti illetményrészként le nem kötött, korábban jóváhagyott garantált illetmény feletti illetményrész- és a pedagógus óraszám emelkedés miatti illetmény-megtakarítás kiszámítása is központilag történik azzal, hogy a garantált illetmény feletti illetményrész-megtakarítás korrigálásra kerül a 2002. augusztus 31-én nyilvántartott adatok szerinti minimálbér és minimálbér kiegészítés címén jóváhagyott illetményrész különbözetének összegével. (Pl.: 2002. augusztus 31-ei állapotnak megfelelően a Kjt. szerinti illetmény 32.000.-Ft, a minimálbérre történő kiegészítés 16.000.-Ft, a garantált illetmény feletti illetményrész 25.000.-Ft, összes rendszeres bér: 75.000.-Ft. 2002. december 31-ei állapot szerint december 31-ei Kjt. szerint illetmény: 55.000.-Ft, garantált illetmény feletti illetményrész: 20.000.-Ft, összes rendszeres bér: 75.000.-Ft. Garantált illetmény feletti illetményrész elvi megtakarítása: 5.000.-Ft, mivel azonban a minimálbérig kötelező a fedezetet biztosítani, a megtakarítás 2.000.-Ft-tal csökken, azaz a tényleges, valós megtakarítás ez esetben 3.000.-Ft.)

18. Az önkormányzati támogatásból finanszírozandó egyéb bérek, a túlórából számított álláshelyek bére, valamint a céltámogatásként biztosítandó személyi juttatások és járulékok, továbbá az intézményi saját bevételből tervezett személyi juttatások és a kapcsolódó munkaadókat terhelő járulékok tervezéséhez a 2003. január 20-ával kezdődő héten várhatóan kiegészítő adatszolgáltatásra is sor fog kerülni, várhatóan a korábbi évek gyakorlatának megfelelő adattábla segítségével, ezért javasoljuk, hogy készítsenek előzetes kontroll-számításokat is a gyors adatszolgáltatás biztosítása érdekében.

II. Dologi kiadások, egyéb folyó kiadások, felújítási és felhalmozási kiadások előirányzatainak tervezése:

1.   A tervezés során elsődlegesen fel kell mérni a már meglévő, vagy tervbe vett, a 2003. évet, vagy ha a kötelezettségvállalás időtartama annál hosszabb, a teljes időtartamot terhelő, nem személyi juttatásként, vagy munkaadókat terhelő járulékként elszámolandó kötelezettségvállalások értékét, feladatonként, évenkénti bontásban. A kötelezettségvállalásokat forrásonként (önkormányzati támogatás, vagy saját bevétel, vagy átvett pénzeszköz) el kell különíteni. A felmérést célszerű megőrizni egyrészt a tervezés megalapozottságának ellenőrizhetősége érdekében, másrészt ezen adatokról a későbbiek során várhatóan adatszolgáltatást kell teljesíteni. A felmérés alapján a forrás megjelölésével, forrásonként összesíteni kell az éves kötelezettségvállalások értékét.

2.   A koncepció értelmében az étkezési nyersanyagnormák és az energiaköltségek kivételével a dologi és egyéb kiadások önkormányzati támogatási összege - általában - bázisszinten tervezhető. Ezért a dologi bázis előirányzatokat csökkenteni szükséges egyrészt a támogatásból finanszírozott energia-kiadások és a kapcsolódó Áfa, másrészt az intézményi étkeztetéshez kapcsolódó önkormányzati támogatás 2002. évi bázisértékével.

3.   Az önkormányzati támogatási bázis előirányzatokat továbbá csökkenteni kell a 2002. évi eredeti költségvetésben egyszeri jelleggel, vagy céltámogatásként megállapított támogatási összeggel, illetőleg a felhasználási kötöttséggel folyósított normatív állami hozzájárulások összegével.

4.   Az önkormányzati támogatási bázis előirányzatokat módosítani (növelni, vagy csökkenteni) kell az év közben jóváhagyott szervezeti változásokhoz kapcsolódó olyan kiadásokkal, amelyek a 2003. évre áthúzódó hatást gyakorolnak (pl. év közbeni, férőhelybővítés miatti, jóváhagyott dologi kiadási előirányzat-növelés áthúzódó hatása, stb.)

5.   A fentiek alapján megállapított önkormányzati támogatási bázis előirányzatok oszthatók fel - a gazdaságossági elvek figyelembe vétele mellett - az egyes állami alapfeladatok ellátásához szükséges kiadások fedezetére. Az önkormányzati támogatást terhelő, a fenti módszerrel korrigált bázis-előirányzatokat ezt követően összes kell vetni a II/1. pont szerint kiszámított kötelezettségvállalások közül az önkormányzati támogatásból tervezett kiadások tárgyévekre eső értékeivel, s amennyiben a kötelezettségvállalások értéke meghaladja a korrigált bázis előirányzatot, meg kell vizsgálni a túllépés okát és szükség esetén a hiányzó összeg erejéig céltámogatás jóváhagyását kell kezdeményezni, megfelelő indokokkal alátámasztva.

6.   A felhasználási kötöttséggel nyújtandó normatív állami hozzájárulásokon kívüli, az intézmény által ellátandó feladatokhoz kapcsolódó 2003. évi költségvetésben biztosítandó önkormányzati céltámogatásokat és többlettámogatásokat feladatonként, és kiemelt előirányzatonként, külön kell megigényelni, a feladat pontos meghatározásával és a feladat ellátáshoz szükséges önkormányzati támogatásból finanszírozandó egyes kiadások részletes indokolásával.

7.   A tervezés kiterjed mind az önkormányzati támogatásból, mind pedig az intézményi saját bevételekből, átvett pénzeszközökből finanszírozandó kiadásokra, a Főnix elemi költségvetési nyomtatványgarnitúra alkalmazásával, ideértve az OEP által finanszírozott intézményeket is, függetlenül attól, hogy számviteli rendszerük nem a Főnix rendszeren belül működik.

8.   Az étkezési nyersanyagnormák 2003. január 1-jei hatállyal 5,5 %-kal növekedtek. Az étkezési térítési díjak és a kapcsolódó önkormányzati támogatás kiszámítása a korábbi évek gyakorlatának megfelelő adattáblák segítségével történik, ezért javasolt az előzetes számításokat elkészíteni az adatszolgáltatás gyorsítása érdekében, figyelembe véve a Gyvt. 148.§ (5) bekezdésének 2003. január 1-jétől és (6) bekezdésének 2003. szeptember 1-jétől hatályba lépő változásait is. A normatív étkezési díjtámogatásban részesülők köre jelentősen módosul, tehát erre külön gondot kell fordítani. 

9.   A fenti ponthoz, valamint a jogszabályban meghatározottak szerint nyújtandó, tanulók ingyenes tankönyvellátásához kapcsolódó normatív állami hozzájárulások 2003. évi igényléséhez várhatóan kiegészítő adatszolgáltatásra is sor fog kerülni, a TÁH által később meghatározandó szempontok szerint, ezért célszerű már most a végleges jogi szabályozásnak megfelelően előkészülni mind a költségvetés tervezésére mind pedig a normatív állami hozzájárulások kiegészítő felmérésére.

10. Az energia-költségek támogatási előirányzatának kiszámítása központilag történik, a 2003. január 13-án határidős költségvetési információs jelentés adatai alapján.

11. A feladatfinanszírozás tervezési táblái várhatóan egyszerűsödnek. A tervezés feladatonként támogatás és saját bevételből finanszírozott kiadásokra, ezen belül, kiemelt előirányzat szintjére lebontva történik, a tényleges bevételeket és a feladatokhoz kapcsolódó közvetlen és közvetett költségeket a forrás és feladatkódok segítségével utókalkulációval kell majd kiszámolni. Ahol feladatfinanszírozás van, ott a céltámogatások beépülnek az egyes feladatokba, azonban külön is meg kell jeleníteni ezek jogcímét és összegét, az általános eljárásnak megfelelően.

12. Főszabály, hogy az önkormányzat 2003. évi eredeti költségvetésében intézményi felújításokra és beruházásokra önkormányzati támogatásból kiadás nem tervezhető. Ennek ellenére előfordulhat, hogy egyes intézményeknek vagy közgyűlési döntés következtében, vagy saját bevételi előirányzatai, illetőleg rendkívüli esetben önkormányzati támogatás terhére szükségessé válik felújítási, beruházási előirányzatokat is terveznie. Ez esetben azonban tételes írásos indokolást kell készíteni, amelyben részletesen ismertetni kell

  • az intézményi felújítások, beruházások konkrét megnevezését, és szükségességük indokolását,
  • az esetleges közgyűlési döntés, támogatási, vagy egyéb bevételi szerződés számát, és a szerződéses partner adatait,
  • a kiadások forrását, ideértve a pályázat útján elnyert támogatások igénybevételével tervezett felújítási, beruházási kiadások saját forrásainak és összegének megjelölését is,
  • a felújítás, beruházás megkezdésének és befejezésének várható időpontját, illetőleg időtartamát,
  • a tervezett teljes bekerülési költséget és annak Áfa-tartalmát, valamint abból a felújítás, beruházás teljes időtartamán belül az évenként tervezett kötelezettségek értékét,
  • a felújítási, beruházási kiadások várható időpontjainak ütemezését is.

III. Intézményi saját bevételek, átvett pénzeszközök tervezésének főbb szempontjai:

1. A leírtakkal összhangban, a jóváhagyott költségvetési tervkoncepció értelmében az intézményi bevételeket - beleértve az átvett pénzeszközöket is - legalább a 2002. évi várható bevétel szintjén kell tervezni. Ennek végrehajtása érdekében az alábbi tervezési módszer alkalmazása javasolt:

a)   Az intézményi alaptevékenységi bevételeket a korábbi évek gyakorlatának megfelelően, jogcímenként, külön-külön ki kell számolni az alaptevékenységi bevétel jellegétől függő számítási módszerrel. (ellátottak és alkalmazottak térítései, tandíjbevételek, stb.)

b) A már meglévő, bevétel megszerzésére irányuló a 2003. évre, vagy azt követő időtartamra szóló szerződések alapján bevétel- típusonként és tevékenységi körönként fel kell mérni a tervezési évre várható bevételeket.

c)   A korábbi évek gyakorlati tapasztalata és a tervezett intézményi árképzés alapján ki kell számolni a további várható intézményi bevételek, vállalkozási bevételek és átvett pénzeszközök évenkénti összegeit jogcímenként, a 2003. évre vonatkozóan (pl. tanfolyami díjak, jegybevételek, bérleti díjbevételek, szakképzési hozzájárulások, stb.).

d) Külön kell megállapítani a folyamatban lévő, vagy a jövőben tervezett pályázatokból tervezhető bevételeket. Az egyes pályázott célokat és a kapcsolódó várható bevételeket külön-külön tételesen célszerű felsorolni.

e)   Az a)-d) alpontok szerint kiszámított bevételeket (ideértve az Áfa-tartalmakat és a tervezett Áfa visszatérüléseket is) jogcímenként is és összesen is össze kell adni és össze kell hasonlítani a 2002. évi teljesítési adatokkal. Ha a bevételek intézményi szintű összege alacsonyabb, mint az előző évi teljesítés, akkor azokon a bevételi jogcímeken, ahol az előző évhez képest lényegesen alacsonyabb tervszám jelenik meg, a bevételi előirányzatokat meg kell növelni mindaddig, amíg az intézményi összes tervezett bevétel legalább a 2002. évi ténylegesen elért bevétel összegét el nem éri.

f)    Megjegyzendő, hogy a koncepció nem azt írja elő, hogy az intézményi bevételek tervezett összege jogcímenként kell, hogy megfeleljen a 2002. évi tényadatoknak, ezért célszerű átgondolni, hogy milyen új bevételi forrásokat tud az intézmény feltárni, ha a korábbi évben realizálódott, egyszeri, eseti jellegű bevételek, átvett pénzeszközök pótlásáról kell gondoskodni.

A reális tervezés biztosítása céljából 2003. január 10-éig előzetesen le kell zárni a 2002. évi pénzforgalmi könyvelést annak érdekében, hogy az elmúlt évi teljesítési adatok ismeretében készüljön el a 2003. évre vonatkozó költségvetés.

Az NGSZ-hez rendelt részben önállóan gazdálkodó intézmények a pénzforgalmi könyvelés lezárását követően, várhatóan a 2003. január 15-ei héten kézhez kapják a Főnix számítógépes beszámolótáblákat.

Az önkormányzati finanszírozású önállóan gazdálkodó intézmények részére akkor nyílik lehetőség a Főnix beszámolótáblák elkészítésére, ha a pénzforgalmi könyvelést 2003. január 14-éig befejezik és a beszámoló-mellékletek lemezre mentett adatait - az NGSZ oktatási termében - beolvassák.

A dologi, a folyó, a felújítási és felhalmozási kiadások, valamint az intézményi bevételek és a hozzájuk kapcsolódó kiadási előirányzatok részletesebb tervezési sajátosságairól - különös tekintettel a nevelési-oktatási intézmények részjogkörű előirányzatainak a korábbi évektől várhatóan eltérő tervezési elveire - további írásbeli tájékoztatást várhatóan 2002. január 15-én kerül kiadásra. 

A tervezés végső fázisa a Főnix rendszer által biztosítandó programok alkalmazásával, számítógépes adatfeldolgozással történik, előre láthatóan az előző évek gyakorlatának megfelelő módon, az NGSZ oktatási termében, 2003. január 20-27. napja között, a később kiközlésre kerülő csoport-és időbeosztás szerint.

Az eddig leírt általános elvek alapján javasolt a költségvetés-tervezés munkálatainak megkezdése, mivel az adatszolgáltatási határidők igen rövidek lesznek.

 

[ Copyright ]
© Copyright 1997-2005 PRNT
Az oldalak, a bennük megjelenő összes információ és anyag, illetve elrendezésük szerzői joga a PRNT tulajdona.