|
Javaslat
minden Intézmény részére a 2003. évi költségvetés tervezéséhez
Szeged
Megyei Jogú Város Közgyűlése a 2002. december 13-án
tartott ülésén hozott 1045/2002.(XII.13.) Kgy. sz. határozatával
jóváhagyta Szeged Város 2003.évi költségvetési koncepcióját.
Az önkormányzati finanszírozású költségvetési szervek
előirányzatainak tervezési elveit a határozat II. része
tartalmazza.
A
Magyar Köztársaság 2003.évi költségvetéséről szóló 2002.
évi LXII. törvény a Magyar Közlöny 2002.évi 163-as számában
jelent meg, a kihirdetés napja:2002.december 26.(2003.január
első hetében már hozzáférhetővé vált.)
A
Magyar Közlöny 2002. évi 164.szám II. kötetében (2002.december
27.) megjelent a 306/2002.(XII.27.) sz. Korm. rendelet,
amely Az államháztartás működési rendjéről szóló, -
többször módosított - 217/1998.(XII.30.) sz. Kormányrendeletet
(Ámr.), és a 307/2002.(XII.27) sz. Korm. rendelet, amely
az államháztartás szervezetei beszámolási és könyvvezetési
kötelezettségeinek sajátosságairól szóló 249/2000.(XII.24.)
sz. Kormányrendeletet módosította.
2003.
január 15-étől kezdődik az önkormányzati intézmények
2003. évi költségvetésének összeállításához szükséges
részletes adatfelmérés és adategyeztetés, valamint a
tervezési tevékenység a költségvetési koncepció, a költségvetési
törvény és a módosított Ámr. alapján.
Általános
elv, hogy a Közgyűlés által jóváhagyott szervezeti változások
áthúzódó hatásait az előirányzatok tervezésénél figyelembe
kell venni. A személyi juttatások és a munkaadókat terhelő
járulékok tervezésével kapcsolatosan ez a szempont elsődlegesen
a Közgazdasági Iroda munkatársait érinti, a dologi és
egyéb kiadások vonatkozásában azonban az intézményekre
is hárulnak korrekciós feladatok.
A
felhasználási kötöttségű normatív állami támogatások
összegét a költségvetési törvényben meghatározott céloknak
megfelelően a Közgazdasági Iroda számítja ki.
A
fentiek figyelembe vételével az alábbiak szerint történik
az intézményi adatszolgáltatás és adategyeztetés:
I.
Létszám-és személyi juttatások, valamint a munkaadókat
terhelő járulékok előirányzatainak tervezése:
1.
A 2002.december 31-ei állapotnak megfelelő
bér-és munkaügyi nyilvántartást le kell zárni. A szociális
ágazatnál 2002. december 1-jétől jóváhagyott engedélyezett
létszámváltozásokat a lezárt adatoknak tartalmazniuk
kell vagy üres állás, vagy betöltött állás formájában.
Az engedélyezett álláshelyeknek minden intézmény esetében
meg kell egyeznie az önkormányzat költségvetési rendeletének
7.sz. módosításában közzétett, 2002. december 31-én
érvényes, engedélyezett létszámokkal. Ahol saját bevétel
terhére engedélyezett létszám is szerepel, ott e létszámmal
korrigálva kell vizsgálni az egyezőséget.
2.
A december 31-én kimutatott üres állásokon
nyilvántartott bérek meg kell egyezzenek az adott
álláshelyen nyilvántartott fizetési osztálynak és
fokozatnak megfelelő, Kjt. szerint bérrel, valamint
tartalmazniuk kell mindazon egyéb kötelező bérelemeket
is, amelyek az álláshely betöltésekor tartós kötelezettségként
terhelik az intézményt (pl. további szakképzettség
miatti illetményrész, Kjt. szerinti kötelező pótlék).
3.
Az adatok teljessége és valódiságának biztosítása
érdekében az adatok végleges lezárása és az adatszolgáltatás
teljesítése előtt mindenképpen szükséges teljes körűen
felülvizsgálni a 2002.december 31-ei állapotnak megfelelő
adatokat, különös tekintettel a tervezendő finanszírozást
befolyásoló:
-
fizetési osztály
-
fizetési
fokozat
-
munkaidő
szerinti szorzó,
-
illetménye
szerint pedagógus (I, N)
-
további
szakképesítés miatti szorzó,
-
garantált
illetmény feletti illetményrész
-
Kjt.
szerint kötelező pótlékok összesen,
-
jogviszonykód
-
egyéb
adható pótlékok összesen
-
szakfeladatkód
-
soros
előlépés dátuma
-
jubileumi
jutalomra jogosító idő kezdete
adatok
helyességét.
4.
Tekintettel arra, hogy az egyéb adható pótlékok,
a kereset-kiegészítés, és az illetménykiegészítés
nem kötelező bérelemek, azok önkormányzati finanszírozására
csak akkor kerülhet sor, ha az intézmény vezetője
írásos nyilatkozattal igazolja, hogy ezek fedezetét
az egyéb személyi juttatási előirányzatból a korábbi
években végleges átcsoportosítás útján biztosította,
illetőleg e bértételek fedezetét közgyűlési határozat
biztosította (pl. gazdasági dolgozók külön juttatása)
vagy nem kötelező pótlék esetében annak megállapítására
1999. január 1-jét megelőzően került sor. A nyilatkozatnak
tartalmaznia kell az átcsoportosítás évét, és az átcsoportosított
összeget is, vagy a közgyűlési határozat számát és
a megállapított összeget, illetőleg, amennyiben a
nem kötelező pótlék megállapítására 1999. január 1-jét
megelőzően került sor e tényt és az így megállapított
nem kötelező pótlék havi összegét. A kiemelkedő munkavégzésért
járó kereset-kiegészítés összege automatikusan kerül
megállapításra, ezért e jogcímre vonatkozóan nincs
szükség intézményvezetői nyilatkozatra.
5.
A szociális intézményekben ápoló-gondozó munkakörben
foglalkoztatottak, járulékot is magában foglaló havi
10.922.-Ft/fő keresetnövelésére biztosított keret
további fenntartása érdekében az érintett intézmények
készítsenek tételes kimutatást azokról a dolgozókról,
akiknek e keresetnövelést a garantált illetmény feletti
illetményrészként, kereset-kiegészítésként, nem rendszeres
pótlékként, vagy illetménykiegészítésként biztosították.
A kimutatásnak tartalmaznia kell az érintett dolgozó
nevét, munkakörét, a felsorolt jogcímeken, vagy azok
egyikén nyilvántartott, a december 31-én érvényes
havi keresetnövelés összegét. Amennyiben a keresetnövelést
nem rendszeres bérként állapította meg az intézmény
vezetője, és így az adatbázisban nem szerepel, úgy
külön kimutatást kell készíteni, amelynek tartalmaznia
kell a keresetnövelésben érintett közalkalmazottak
nevét, munkaidő szerinti szorzóját, munkakörét, és
a keretnövelés jogcímét (elvileg nem lehet ilyen).
A kimutatás egy példányát az intézmény vezetőjének
aláírásával és bélyegzővel ellátva az adatszolgáltatás
alkalmával be kell csatolni.
6.
Közgyűlés által jóváhagyott, 2003. január 1-jén
hatályba lépő egyéb létszám-csökkentéseket és létszám-növekedéseket
az adatszolgáltatás nem tartalmazhatja, e tételeket
a közgyűlési határozatok alapján a Közgazdasági Iroda
munkatársai számítják ki!
7.
A lemezre mentett bér-és munkaügyi adatállományokat
az adatkezelők az NGSZ oktatási termében személyesen
olvassák be és egyeztetik a felügyeleti szerv által
előkészített létszámadatokkal, az NGSZ munkatársainak
segítségével. A beolvasások intézményenkénti időpontját
a mellékelt idő-és csoportbeosztás tartalmazza.
8.
A floppyn történő adatszolgáltatás adatainak
helyszíni ellenőrzési menete: Az intézmények munkatársai
a 2002. december 31-ei állapotnak megfelelően lezárt
adatállományból elvégzik és kinyomtatják a mellékelt
minták szerinti kigyűjtéseket és azok egy példányát
az intézmény vezetőjének aláírásával és bélyegzővel
hitelesítve az adatszolgáltatás alkalmával becsatolják.
Az NGSZ-ben történő adatbeolvasás alkalmával az intézmények
munkatársai a beolvasott adatállományból ismét elvégzik
ugyanazon kigyűjtéseket, összevetik az intézményvezető
által hitelesített kigyűjtésekkel és egyezőség esetén
a kinyomtatott listákat „Az eredetivel egyezik” szöveg
felvezetésével, aláírásukkal és bélyegzővel hitelesítik,
ezért az adatkezelők bélyegzőt is vigyenek magukkal.
9.
A jogszabályban előírtak alapján fizetendő
és céltámogatásként tervezendő műszakpótlékok jogcímeit,
a műszakpótlékban részesülők munkakörét és létszámát
(jogcímenként, munkakörönként, teljes munkaidőre átszámítva)
valamint az igényelt céltámogatást havi, és éves szintre
tervezett összegeit (csak a személyi juttatást) külön
lapon, indokolással alátámasztva a bér-és munkaügyi
adatbeolvasás alkalmával be kell csatolni.
10.
A 2003. évben esedékes jubileumi jutalmakról tételes
kimutatást kell készíteni, amely tartalmazza a jubileumi
jutalomra jogosult nevét, a jubileumi jutalom esedékességi
időpontját és összegét, valamint külön a kapcsolódó,
munkaadókat terhelő járulékok összegét is. A kimutatás
egy példányát az intézmény vezetőjének aláírásával
és bélyegzővel ellátva az adatszolgáltatás alkalmával
be kell csatolni.
11.
Az intézménynél tervbe vett, állami támogatási igénylésbe
be nem számítható (nem létszámcsökkentéssel járó)
felmentésekkel (pl. nyugdíjazás) kapcsolatosan esetlegesen
felmerülő felmentési illetmény és végkielégítés kifizetéséhez
biztosítandó céltámogatás igényléséhez tételes kimutatást
kell készíteni, amely tartalmazza a felmentésre tervezett
közalkalmazott nevét, a tervezett felmentés jogcímét,
és időpontját, a felmentési illetmény, a végkielégítés
és a kapcsolódó munkaadókat terhelő járulék összegét.
A kimutatás egy példányát az intézmény vezetőjének
aláírásával és bélyegzővel ellátva az adatszolgáltatás
alkalmával be kell csatolni.
12.
A Szimfonikus Zenekar készítsen külön számítást arra,
hogy a Szegedi Nemzeti Színháznak nyújtandó szolgálatszámok
miatt a kiszámítandó illetménykeretet milyen összeggel/vagy
%-kal szükséges korrigálni. E számítás egy példányát
intézményvezetői aláírással és bélyegzővel hitelesítve
az adatbeolvasás alkalmával be kell csatolni.
13.
A fentieken túlmenő, az intézmények részéről felmerülő,
jogszabályi előírások alapján 2003. január 1-jétől,
vagy azt követően esedékessé váló rendkívüli előlépésekkel,
átsorolásokkal összefüggő esetleges többletigényeket
a mellékelt adatlap értelemszerű kitöltésével, szöveges
indokolással alátámasztva kell kiszámítani. A kimutatás
egy példányát az intézmény vezetőjének aláírásával
és bélyegzővel ellátva az adatszolgáltatás alkalmával
be kell csatolni.
14.
Az intézménynél 2003-ban szükségessé váló, egyéb egyedi,
személyi juttatást érintő céltámogatás igényléséhez
külön kimutatást kell készíteni, amely tartalmazza
a céltámogatás jogcímét, összegét, a kapcsolódó munkaadókat
terhelő járulékok összegét és a céltámogatás részletes
indokolását (pl. nemzetiségi kisebbségi, roma oktatáshoz,
neveléshez igénylendő céltámogatás, szociális gondozói
díj, stb.).
15.
Az intézmény által elvégzett számítógépes adatszolgáltatást
(ezen belül az engedélyezett pedagógus és nem pedagógus
álláshelyeket), az intézmények által benyújtott kimutatásokat
és a céltámogatások igénylését, indokoltságát a Közgazdasági
Iroda munkatársai ellenőrzik.
16.
Az önkormányzati támogatásból finanszírozandó, a fentiek
figyelembe vételével megállapítandó rendszeres személyi
juttatások és egyéb bérek, a túlóra számított álláshelyekre
eső személyi juttatások és a kapcsolódó munkaadókat
terhelő járulékok (ideértve a pedagógus továbbképzéssel,
szakképzéssel, illetőleg a szociális továbbképzéssel
és szakvizsgával kapcsolatos céltámogatásokat is)
2003. évi előirányzatainak kiszámítása központilag
történik.
17.
A 2002. szeptember 1-jei bérfejlesztéskor, vagy azt
követően, 2002. december 31-ig garantált illetmény
feletti illetményrészként le nem kötött, korábban
jóváhagyott garantált illetmény feletti illetményrész-
és a pedagógus óraszám emelkedés miatti illetmény-megtakarítás
kiszámítása is központilag történik azzal, hogy a
garantált illetmény feletti illetményrész-megtakarítás
korrigálásra kerül a 2002. augusztus 31-én nyilvántartott
adatok szerinti minimálbér és minimálbér kiegészítés
címén jóváhagyott illetményrész különbözetének összegével.
(Pl.: 2002. augusztus 31-ei állapotnak megfelelően
a Kjt. szerinti illetmény 32.000.-Ft, a minimálbérre
történő kiegészítés 16.000.-Ft, a garantált illetmény
feletti illetményrész 25.000.-Ft, összes rendszeres
bér: 75.000.-Ft. 2002. december 31-ei állapot szerint
december 31-ei Kjt. szerint illetmény: 55.000.-Ft,
garantált illetmény feletti illetményrész: 20.000.-Ft,
összes rendszeres bér: 75.000.-Ft. Garantált illetmény
feletti illetményrész elvi megtakarítása: 5.000.-Ft,
mivel azonban a minimálbérig kötelező a fedezetet
biztosítani, a megtakarítás 2.000.-Ft-tal csökken,
azaz a tényleges, valós megtakarítás ez esetben 3.000.-Ft.)
18.
Az önkormányzati támogatásból finanszírozandó egyéb
bérek, a túlórából számított álláshelyek bére, valamint
a céltámogatásként biztosítandó személyi juttatások
és járulékok, továbbá az intézményi saját bevételből
tervezett személyi juttatások és a kapcsolódó munkaadókat
terhelő járulékok tervezéséhez a 2003. január 20-ával
kezdődő héten várhatóan kiegészítő adatszolgáltatásra
is sor fog kerülni, várhatóan a korábbi évek gyakorlatának
megfelelő adattábla segítségével, ezért javasoljuk,
hogy készítsenek előzetes kontroll-számításokat is
a gyors adatszolgáltatás biztosítása érdekében.
II.
Dologi kiadások, egyéb folyó kiadások, felújítási és felhalmozási
kiadások előirányzatainak tervezése:
1.
A tervezés során elsődlegesen fel kell mérni
a már meglévő, vagy tervbe vett, a 2003. évet, vagy
ha a kötelezettségvállalás időtartama annál hosszabb,
a teljes időtartamot terhelő, nem személyi juttatásként,
vagy munkaadókat terhelő járulékként elszámolandó
kötelezettségvállalások értékét, feladatonként, évenkénti
bontásban. A kötelezettségvállalásokat forrásonként
(önkormányzati támogatás, vagy saját bevétel, vagy
átvett pénzeszköz) el kell különíteni. A felmérést
célszerű megőrizni egyrészt a tervezés megalapozottságának
ellenőrizhetősége érdekében, másrészt ezen adatokról
a későbbiek során várhatóan adatszolgáltatást kell
teljesíteni. A felmérés alapján a forrás megjelölésével,
forrásonként összesíteni kell az éves kötelezettségvállalások
értékét.
2.
A koncepció értelmében az étkezési nyersanyagnormák
és az energiaköltségek kivételével a dologi és egyéb
kiadások önkormányzati támogatási összege - általában
- bázisszinten tervezhető. Ezért a dologi bázis előirányzatokat
csökkenteni szükséges egyrészt a támogatásból finanszírozott
energia-kiadások és a kapcsolódó Áfa, másrészt az
intézményi étkeztetéshez kapcsolódó önkormányzati
támogatás 2002. évi bázisértékével.
3.
Az önkormányzati támogatási bázis előirányzatokat
továbbá csökkenteni kell a 2002. évi eredeti költségvetésben
egyszeri jelleggel, vagy céltámogatásként megállapított
támogatási összeggel, illetőleg a felhasználási kötöttséggel
folyósított normatív állami hozzájárulások összegével.
4.
Az önkormányzati támogatási bázis előirányzatokat
módosítani (növelni, vagy csökkenteni) kell az év
közben jóváhagyott szervezeti változásokhoz kapcsolódó
olyan kiadásokkal, amelyek a 2003. évre áthúzódó hatást
gyakorolnak (pl. év közbeni, férőhelybővítés miatti,
jóváhagyott dologi kiadási előirányzat-növelés áthúzódó
hatása, stb.)
5.
A fentiek alapján megállapított önkormányzati
támogatási bázis előirányzatok oszthatók fel - a gazdaságossági
elvek figyelembe vétele mellett - az egyes állami
alapfeladatok ellátásához szükséges kiadások fedezetére.
Az önkormányzati támogatást terhelő, a fenti módszerrel
korrigált bázis-előirányzatokat ezt követően összes
kell vetni a II/1. pont szerint kiszámított kötelezettségvállalások
közül az önkormányzati támogatásból tervezett kiadások
tárgyévekre eső értékeivel, s amennyiben a kötelezettségvállalások
értéke meghaladja a korrigált bázis előirányzatot,
meg kell vizsgálni a túllépés okát és szükség esetén
a hiányzó összeg erejéig céltámogatás jóváhagyását
kell kezdeményezni, megfelelő indokokkal alátámasztva.
6.
A felhasználási kötöttséggel nyújtandó normatív
állami hozzájárulásokon kívüli, az intézmény által
ellátandó feladatokhoz kapcsolódó 2003. évi költségvetésben
biztosítandó önkormányzati céltámogatásokat és többlettámogatásokat
feladatonként, és kiemelt előirányzatonként, külön
kell megigényelni, a feladat pontos meghatározásával
és a feladat ellátáshoz szükséges önkormányzati támogatásból
finanszírozandó egyes kiadások részletes indokolásával.
7.
A tervezés kiterjed mind az önkormányzati támogatásból,
mind pedig az intézményi saját bevételekből, átvett
pénzeszközökből finanszírozandó kiadásokra, a Főnix
elemi költségvetési nyomtatványgarnitúra alkalmazásával,
ideértve az OEP által finanszírozott intézményeket
is, függetlenül attól, hogy számviteli rendszerük
nem a Főnix rendszeren belül működik.
8.
Az étkezési nyersanyagnormák 2003. január 1-jei
hatállyal 5,5 %-kal növekedtek. Az étkezési térítési
díjak és a kapcsolódó önkormányzati támogatás kiszámítása
a korábbi évek gyakorlatának megfelelő adattáblák
segítségével történik, ezért javasolt az előzetes
számításokat elkészíteni az adatszolgáltatás gyorsítása
érdekében, figyelembe véve a Gyvt. 148.§ (5) bekezdésének
2003. január 1-jétől és (6) bekezdésének 2003. szeptember
1-jétől hatályba lépő változásait is. A normatív étkezési
díjtámogatásban részesülők köre jelentősen módosul,
tehát erre külön gondot kell fordítani.
9.
A fenti ponthoz, valamint a jogszabályban meghatározottak
szerint nyújtandó, tanulók ingyenes tankönyvellátásához
kapcsolódó normatív állami hozzájárulások 2003. évi
igényléséhez várhatóan kiegészítő adatszolgáltatásra
is sor fog kerülni, a TÁH által később meghatározandó
szempontok szerint, ezért célszerű már most a végleges
jogi szabályozásnak megfelelően előkészülni mind a
költségvetés tervezésére mind pedig a normatív állami
hozzájárulások kiegészítő felmérésére.
10.
Az energia-költségek támogatási előirányzatának kiszámítása
központilag történik, a 2003. január 13-án határidős
költségvetési információs jelentés adatai alapján.
11.
A feladatfinanszírozás tervezési táblái várhatóan
egyszerűsödnek. A tervezés feladatonként támogatás
és saját bevételből finanszírozott kiadásokra, ezen
belül, kiemelt előirányzat szintjére lebontva történik,
a tényleges bevételeket és a feladatokhoz kapcsolódó
közvetlen és közvetett költségeket a forrás és feladatkódok
segítségével utókalkulációval kell majd kiszámolni.
Ahol feladatfinanszírozás van, ott a céltámogatások
beépülnek az egyes feladatokba, azonban külön is meg
kell jeleníteni ezek jogcímét és összegét, az általános
eljárásnak megfelelően.
12.
Főszabály, hogy az önkormányzat 2003. évi eredeti
költségvetésében intézményi felújításokra és beruházásokra
önkormányzati támogatásból kiadás nem tervezhető.
Ennek ellenére előfordulhat, hogy egyes intézményeknek
vagy közgyűlési döntés következtében, vagy saját bevételi
előirányzatai, illetőleg rendkívüli esetben önkormányzati
támogatás terhére szükségessé válik felújítási, beruházási
előirányzatokat is terveznie. Ez esetben azonban tételes
írásos indokolást kell készíteni, amelyben részletesen
ismertetni kell
-
az
intézményi felújítások, beruházások konkrét megnevezését,
és szükségességük indokolását,
-
az
esetleges közgyűlési döntés, támogatási, vagy
egyéb bevételi szerződés számát, és a szerződéses
partner adatait,
-
a
kiadások forrását, ideértve a pályázat útján elnyert
támogatások igénybevételével tervezett felújítási,
beruházási kiadások saját forrásainak és összegének
megjelölését is,
-
a
felújítás, beruházás megkezdésének és befejezésének
várható időpontját, illetőleg időtartamát,
-
a
tervezett teljes bekerülési költséget és annak
Áfa-tartalmát, valamint abból a felújítás, beruházás
teljes időtartamán belül az évenként tervezett
kötelezettségek értékét,
-
a
felújítási, beruházási kiadások várható időpontjainak
ütemezését is.
III. Intézményi saját bevételek, átvett pénzeszközök
tervezésének főbb szempontjai:
1.
A leírtakkal összhangban, a jóváhagyott költségvetési
tervkoncepció értelmében az intézményi bevételeket
- beleértve az átvett pénzeszközöket is - legalább
a 2002. évi várható bevétel szintjén kell tervezni.
Ennek végrehajtása érdekében az alábbi tervezési módszer
alkalmazása javasolt:
a)
Az intézményi alaptevékenységi bevételeket
a korábbi évek gyakorlatának megfelelően, jogcímenként,
külön-külön ki kell számolni az alaptevékenységi
bevétel jellegétől függő számítási módszerrel. (ellátottak
és alkalmazottak térítései, tandíjbevételek, stb.)
b)
A már meglévő, bevétel megszerzésére irányuló a
2003. évre, vagy azt követő időtartamra szóló szerződések
alapján bevétel- típusonként és tevékenységi körönként
fel kell mérni a tervezési évre várható bevételeket.
c)
A korábbi évek gyakorlati tapasztalata és
a tervezett intézményi árképzés alapján ki kell
számolni a további várható intézményi bevételek,
vállalkozási bevételek és átvett pénzeszközök évenkénti
összegeit jogcímenként, a 2003. évre vonatkozóan
(pl. tanfolyami díjak, jegybevételek, bérleti díjbevételek,
szakképzési hozzájárulások, stb.).
d)
Külön kell megállapítani a folyamatban lévő, vagy
a jövőben tervezett pályázatokból tervezhető bevételeket.
Az egyes pályázott célokat és a kapcsolódó várható
bevételeket külön-külön tételesen célszerű felsorolni.
e)
Az a)-d) alpontok szerint kiszámított bevételeket
(ideértve az Áfa-tartalmakat és a tervezett Áfa
visszatérüléseket is) jogcímenként is és összesen
is össze kell adni és össze kell hasonlítani a 2002.
évi teljesítési adatokkal. Ha a bevételek intézményi
szintű összege alacsonyabb, mint az előző évi teljesítés,
akkor azokon a bevételi jogcímeken, ahol az előző
évhez képest lényegesen alacsonyabb tervszám jelenik
meg, a bevételi előirányzatokat meg kell növelni
mindaddig, amíg az intézményi összes tervezett bevétel
legalább a 2002. évi ténylegesen elért bevétel összegét
el nem éri.
f)
Megjegyzendő, hogy a koncepció nem
azt írja elő, hogy az intézményi bevételek tervezett
összege jogcímenként kell, hogy megfeleljen a 2002.
évi tényadatoknak, ezért célszerű átgondolni, hogy
milyen új bevételi forrásokat tud az intézmény feltárni,
ha a korábbi évben realizálódott, egyszeri, eseti
jellegű bevételek, átvett pénzeszközök pótlásáról
kell gondoskodni.
A
reális tervezés biztosítása céljából 2003. január
10-éig előzetesen le kell zárni a 2002. évi pénzforgalmi
könyvelést annak érdekében, hogy az elmúlt évi teljesítési
adatok ismeretében készüljön el a 2003. évre vonatkozó
költségvetés.
Az
NGSZ-hez rendelt részben önállóan gazdálkodó intézmények
a pénzforgalmi könyvelés lezárását követően, várhatóan
a 2003. január 15-ei héten kézhez kapják a
Főnix számítógépes beszámolótáblákat.
Az
önkormányzati finanszírozású önállóan gazdálkodó intézmények
részére akkor nyílik lehetőség a Főnix beszámolótáblák
elkészítésére, ha a pénzforgalmi könyvelést 2003.
január 14-éig befejezik és a beszámoló-mellékletek
lemezre mentett adatait - az NGSZ oktatási termében
- beolvassák.
A
dologi, a folyó, a felújítási és felhalmozási kiadások,
valamint az intézményi bevételek és a hozzájuk kapcsolódó
kiadási előirányzatok részletesebb tervezési sajátosságairól
- különös tekintettel a nevelési-oktatási intézmények
részjogkörű előirányzatainak a korábbi évektől várhatóan
eltérő tervezési elveire - további írásbeli tájékoztatást
várhatóan 2002. január 15-én kerül kiadásra.
A
tervezés végső fázisa a Főnix rendszer által biztosítandó
programok alkalmazásával, számítógépes adatfeldolgozással
történik, előre láthatóan az előző évek gyakorlatának
megfelelő módon, az NGSZ oktatási termében, 2003.
január 20-27. napja között, a később kiközlésre
kerülő csoport-és időbeosztás szerint.
Az
eddig leírt általános elvek alapján javasolt a költségvetés-tervezés
munkálatainak megkezdése, mivel az adatszolgáltatási
határidők igen rövidek lesznek.
|
|